Gjutning

På första bilden är några prylar jag tänkte försöka gjuta av. Den lilla ramen har jag redan testat, men inte ritigt lyckats få den helt bra. Vi får se...
De två sista bilderna är på sepiaskal, en skelettliknande del som finns inne i bäckfiskar, den har de för att kontrollera flytförmågan på något vis. Vi har använt det till att gjuta med silver, om man pressar en form mot det blir det ett tydligt avtryck och man kan sedan karva en kanal som man sedan häller ner det smälta silvret i. Det blir spännande struktur på det gjutna smycket, lite som träådring ungefär.

Kommentarer
Postat av: Sammy Rose

Hej! vad skoj att du kommenterade på min sida, så jag kunde hitta din! jag har lagt till dig till favoriterna. Ska bli spännande att se cowboy-hatten.

2009-04-25 @ 08:51:25
URL: http://sammyrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0