Fredag

Vi har en kurs om ringar. Jag vet inte riktigt i vad jag ska börja med men tror att det kommer att blir en bra kurs. Till hjälp hade vi ett lyxigt ring-seminarie igår i samband utställningen THE RING - Jewel forever på Smyckegalleriet Hnoss.

Såklart var föreläsningen med roliga bilder mest (Manuel Vilena höll i den).


'
Ringen vinner över broschen?

Vissa antecknade flitigt...
Anna Schetelich som driver galleri Oona i Berlin föreläste om ringens historia i stora drag och om ringar i nutida smyckekonst och design. Professorn på Munich Arts Acadamy, Otto Künzli föreläste också om en resa till ett främmande land m.m.

Vernissage på hnoss. Galleriet hade bjudit in alla utställare från öppningen 1997 att delta med varsin ring.

Jag själv avslutade fredagskvällen på ett X2000 i Falköping, sedan på ersättningsbuss. Till sist runt midnatt var jag hemma men hade glömt en påse med papper och utställningskatalogen i på tåget. Dubbel-suck!


Kommentarer
Postat av: Karin

Nej men åh, fan vad trökit'! Finns det nån chans att få tillbaka?

2011-09-10 @ 19:15:57
Postat av: Anna

Ja, jättetråkigt(klantigt!!). Det finns hopp, men hittegodsmottagningen är bara öppen på vardagar. Så håll tummarna på måndag.

2011-09-10 @ 20:33:27
URL: http://guldsmeden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0